Exact is aanbieder van online financiële software voor tal van bedrijfstakken. Naast hun financiële producten bieden we specifieke oplossingen voor onder meer accountants, productiebedrijven, groothandels en dienstverleners. Bij Exact draait het niet alléén om software. Ze vinden het belangrijk dat … [Read more...] about Exact
De beste CRM software vergelijken
CRM is de afkorting voor Customer Relationship Management. Het is meestal software in de cloud om alle relaties en interacties te beheren die jouw onderneming met klanten heeft. Een CRM-pakket bevat naast klantenbeheer tal van functionaliteiten en/of kunnen uitgebreid worden met app's en koppelingen met externe software. Op zoek naar het beste CRM systeem en CRM-programma's? Ontdek ze in onderstaande lijst.
Silvasoft
De meest complete en up-to-date business software voor onder andere: boekhouden, facturatie, voorraadbeheer, offertes & orders, projectbeheer, urenregistratie en meer. Beoordeeld met een 9.7 uit 500+ reviews! Silvasoft is de eerste online tool in België die ondernemers in staat stelt om ZELF … [Read more...] about Silvasoft
myKMO B.V.
myKMO is een facturatieprogramma waarmee zelfstandigen veel tijd besparen. Voor de boekhouder hebt u 1 ZIP-bestand per kwartaal met al uw PDF-facturen erin. Rechtstreekse koppelingen kunnen ook via e-facturatie (verplicht vanaf 2026), Excel, XML, import of email. U kan in myKMO ook allerlei nuttige … [Read more...] about myKMO B.V.
Welke software kies je? Gratis vergelijking
Zakelijke software kopen? Weet je niet welke software kiezen voor jouw éénmanszaak, kmo of groot bedrijf? Onze adviseurs en software consultants helpen je graag met vrijblijvend advies welk software-pakket voor bedrijven het meest geschikt is. Wist je dat bij de meeste leveranciers gratis software … [Read more...] about Welke software kies je? Gratis vergelijking
Waarom CRM software gebruiken?
Customer Relationship Management (CRM) software bewaart, organiseert en analyseert bedrijfscontact- en klanteninformatie. In CRM-software automatiseren de verkoop, marketing en klantenservice teams gegevens over klanten, leads, partners en belangrijke zakelijke contacten. Deze software helpt het bedrijf zijn contacten en relaties beter te beheren, het wordt ook wel relatiebeheer genoemd. De verkoop- en marketing processen van een bedrijf maken gebruik van de gegevens in het CRM-software wat de medewerkers helpt een efficiënte service aan de klanten te verlenen. Eén van de grootste sectoren die gebruik maakt van deze software is de bouw. CRM voor bouwbedrijven en aannemers is zeer uitgebreidt.
Contacten beheren
Een belangrijke functie van CRM-software is het vastleggen van klantgegevens en bijvoorbeeld hun persoonlijke voorkeuren. Deze gegevens kunnen naderhand gebruikt worden voor een follow-up of ander contact. In de basis functioneert de CRM-software als een adresboek waarin verkopers en andere medewerkers namen, e-mailadressen, fysieke adressen en telefoonnummers van belangrijke contacten kunnen toevoegen. De medewerkers kunnen de contactpersonen classificeren als lead, klant, prospect of een gepersonaliseerde classificatie.
Taken
De medewerkers van een goedlopend bedrijf zullen hun handen vol hebben en kunnen dus wel een takenbeheer software gebruiken. Veel goede CRM software hebben deze functie dan ook geïntegreerd. Taken zijn niet alleen onderdeel van projectmanagement, maar zijn ook een handig hulpmiddel voor verkoop- en klantenservice teams bijvoorbeeld. De taken functie van de CRM software kan bijvoorbeeld bestaan uit een to-dolijst, automatische herinneringen en een sales pipeline
Sales
Een belangrijke taak voor het salesteam is lead management. De CRM software kan tools bevatten die verkopers en customer relations medewerkers bijstaan tijdens ontmoetingen met klanten en bij het sluiten van deals. Op het meest basale niveau laat de salesfunctie het stadium van het contact in het verkoopfunnel inzien en rapporteert over de voortgang van alle lopende leads. Zo weten verkoopsadviseurs je altijd wat de status is van de verschillende leads en prospects.
Analyse en rapportage
Analyse en rapportage is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van iedere CRM software. Met aangepaste rapporten en dashboards kunnen gebruikers inzicht krijgen in statistieken en analyses. ERP software kenmerkt zich door real-time gegevens updates en een platform dat vanaf verschillende devices te bekijken is, wat de toegankelijkheid voor allerlei personeel verbetert. Het management kan deze rapporten tevens gebruiken om gegevens gestuurde beslissingen te nemen.
Support en helpdesk
Een van de belangrijkste kenmerken van CRM software is de mogelijkheid om je support en helpdesk te ondersteunen. In de CRM software kun je de user experience vastleggen, beheren en controleren. Bovendien kun je alle gegevens van het klant contact vastleggen, zodat je jouw support medewerkers van de helpdesk efficiënt kunnen werken. Hoe minder verschillende systemen je gebruikt, hoe kleiner de kans dat medewerkers in de war raken en dat informatie kwijtraakt.
Voordelen van CRM software op een rij:
- Werkstromen tussen verschillende afdelingen standaardiseren en coördineren.
- Veelbelovende leads beheren en converteren naar sales.
- Verbeterde en efficiënte klantenservice met meer tevreden klanten.
- Gerichte marketing gebaseerd op factoren als locatie, leeftijd en sector.
- Toegang vanaf verschillende afdelingen en locaties.
- Een systeem voor het hele bedrijf.
Hoe kies ik de beste CRM software?
Het kiezen van de juiste CRM software is van cruciaal belang voor het succes van jouw organisatie en voor tevreden klanten. Bij het kiezen van de juiste software draait het om twee zaken. Ten eerste is het belangrijk om vertrouwd te raken met verschillende functies van CRM. Ten tweede is het nodig om op een rij te zetten welke informatie jouw teams nodig hebben. Met dat op papier, kunnen wij samen met jou de best passende CRM software uitkiezen.
Gratis CRM software gebruiken
Een gratis CRM is een goede introductie zijn om de software te leren kennen. Maar bedenk wel dat gratis software soms nadelen heeft. Ga dus na of er beperkingen zijn, of dat je binnen de software voor bepaalde taken wel moet betalen. Het opzetten van een CRM database kost veel tijd. Dus het zou zonde zijn als je het tweemaal moet doen.
Prijs CRM software
Tegenwoordig kan geen enkel bedrijf nog zonder een goede CRM database. Ook freelancers niet. Dit segment is sterk gegroeid de laatste jaren en dat heeft er voor gezorgd dat de prijzen nu heel gunstig zijn. Vaak kun je kiezen uit een licentie of een cloud based plan waarvoor je per medewerker betaalt. Wij geven je graag advies over welke optie het beste past bij jouw bedrijf.
Gratis demo, advies CRM software?
Gezien de belangrijkheid van een gedegen en goed werkende CRM database, is het aan te raden om eerst een gratis demo van de software te gebruiken. Probeer het zelf en laat een aantal medewerkers ook hun mening geven. Via het contactformulier kunnen wij een demo voor jou regelen.